چاپگرها (کد ۶۸۱)

وبلاگ - ایمن افزار

چاپگرها  (کد ۶۸۱ )

برای تعریف چاپگرهای مورد استفاده و نحوه تنظیم چاپ آنها می توان از طریق کد های ۶۸۱ تا ۶۸۶ و یا از کد ۴۱۱ (فروش )منوی ابزارچاپ و زیر منوی تنظیمات این عمل را انجام داد.

نرم افزار شارپ - ایمن افزار


در نرم افزار کلاً چند نوع چاپ را نیاز داریم که عبارتند از :

۱- چاپ نسخه (چاپ قیمتها و… ) بر روی دو نسخه

۲- چاپ فیش : فیش مخصوص مشتری جهت مراجعه به صندوق و پرداخت مبلغ فاکتور

۳- چاپ برچسب (بر روی کاغذ حرارتی مخصوص ) : چاپ بر روی label  به منظور چاپ دستور مصرف داروها ،داروی ترکیبی و یا چاپ بارکدها جهت چسباندن بر روی کالاها

۴- چاپ اطلاعات دارویی :که معمولا ٌاطلاعات دارویی بر روی برگه A4 چاپ می گردد .

مورد (۱) را می توان از چاپگرهای معمولی یا چاپگرهای سریع (مخصوص نسخه زنی ) استفاده کرد در صورتیکه از چاپگرهای سریع مخصوص نسخه زنی استفاده می کنید این چاپگرها نیازی به نصب درایور پرینتر نیست و در تنظیمات چاپگر نسخه قسمت” o بدون درایور” را تیک بزنید.

مورد (۲) : که از فیش پرینتر استفاده می گردد. فلسفه وجودی  آفست افقی  این است که تمام فیش پرینتر ها (بجز SAM4S ) قابلیت استفاده از تمام عرض کاغذ را ندارند. اگر میزان آفست از این قسمت وارد شود، برای تمام کاربرانی که از این سیستم استفاده می کنند این آفست منظور می گردد و اگر نیاز باشد تا این آفست برای کاربر تعریف شود، لازم است که از منوی ۶۸۲  وارد گردد.

برای انتخاب نوع چاپگر کافیست ابتدا درایور هر چاپگر بر روی سیستمی که لازم است چاپگر به آن وصل شود، نصب و سپس از منوی ۶۸۱ نسبت به تنظیمات هر چاپگراقدام می شود.


چاپ فیش (کد ۶۸۲ )

با انتخاب کد ۶۸۲ می توان نحوه چاپ فیش و مواردیکه بر روی فیش باید چاپ شوند در حالات فروش با نسخه ،OTC ، و آرایشی و بهداشتی (برای هر کاربر) تنظیم نمود.

نرم افزار شارپ - ایمن افزار


در قسمت فروش با نسخه موارد زیر را می توان چاپ نمود:

o  اقلام نسخه در فیش چاپ شوند

با تیک این قسمت می توان یکی از دو حالت ریز اقلام یا جمع ریالی اقلام را جهت چاپ انتخاب نمود چنانچه مایل هستیم یکی از دو حالت فوق بدون چاپ قیمت باشد می توانیم گزینه ¨” عدم چاپ قیمت” راتیک بزنیم.

o اقلام فروش آزاد در فیش چاپ شوند

در صورتیکه بخواهیم کالاهای خارج از نسخه که بیمار تقاضا نموده ریز اقلام ، قیمت و یا …. در فیش چاپ شوند می توانیم این قسمت را تیک بزنیم.

o توضیحات مبالغ چاپ شود

برای چاپ یا عدم چاپ توضیحات هر کدام از مبالغ می توان علامت تیک را زد یا برداشت که با بودن علامت تیک توضیحات مربوطه در فیش چاپ خواهد شد.

o ادغام کالاهای ترکیبی در چاپ فیش

با تیک نزدن این قسمت و چنانچه در قسمت اقلام نسخه به صورت  ریز اقلام مشخص شده باشد اجزاء داروی ترکیبی هم در فیش چاپ میگردد ولی اگر این قسمت  تیک بخورد کل کالای ترکیبی بعنوان یک قلم در فیش درج خواهد گردید.

o پیام : جهت چاپ پیام دلخواه در انتهای فیش می توان از این قسمت تا حداکثر ۵۰ کاراکتر استفاده نمود .

 هنگام تغییر متن پیام، سوال ” تغییرات پیام به صورت هوشمند انجام گردد” مطرح می شود، که با انتخاب کلمه” بله”پس از تغییر پیام در قسمت فروش با نسخه، این پیام در قسمتهای دیگر OTC و آرایشی بهداشتی نیز اتوماتیک تغییر خواهد کرد.


سایر تنظیمات (تنظیمات عمومی – تنظیمات فونت )

جهت مدیریت بیشتر چاپ فیش، در قسمت تنظیمات عمومی، از زیر مجموعه سایر تنظیمات، به موارد زیر می توان اشاره نمود

تعداد چاپ : فروش با نسخه

در داخل کادر تعداد مورد نیاز چاپ فیش را وارد می کنیم (مثلا “۱”) هم چنین در صورتیکه مایل هستید نشانی شما در زیر فیش چاپ نشود گزینه” o عدم چاپ آدرس” را تیک می زنید.

آفست  افقی o (mm  ):

عدد پیش فرض در این قسمت صفر می باشد در صورتیکه مثلاٌ عدد “۱۰” را وارد نمائید چاپ فیش به اندازه ۱۰ میلی متر از طرفین جمع می گردد.

o چاپ کلمه تلفن: با تیک زدن این قسمت کلمه “تلفن ” انتهای نشانی در فیش چاپ و با وارد کردن شماره تلفن در قسمت پیام در انتهای فیش  عبارت تلفن :۶۶۹۰۹۲۹۵ ظاهر نمی گردد.

o گرد کردن مبلغ قابل پرداخت هنگام چاپ فیش : با تیک زدن این قسمت، بنا به فرمولی که در کد ۱۵۵ تعریف شده، مقدار قابل پرداخت بصورت روند شده، روی فیش چاپ می گردد.

تنظیمات چاپ چند فیشه:

مثال: مراجعه کننده ابتدا از قسمت فروش با نسخه  خرید کرده، سپس از بخش آرایشی بهداشتی نیز خرید دیگری انجام داده، این مراجع با در دست داشتن دو فیش به صندوق مراجعه می کند. صندوقدار پس از اسکن تمامی فیش ها (با استفاده از بارکدخوان) ، می تواند تنها یک فیش بعنوان رسید وجه پرداخت، به مشتری ارائه نماید که این رسید در تمامی باجه ها به عنوان رسید وجه پرداخت، اعتبار دارد .( لذا تنظیمات چاپ چند فیشه برای چاپ فیش رسید وجه به شکل توضیح داده شده در صندوق کاربرد دارد).

در این حالت جهت چاپ یا عدم چاپ ریز اقلام هر بخش فروش، در رسید نهایی صندوق  می توان از گزینه های موجود استفاده نمود.

0 Reviews

helpdu

→ خواندن مطلب قبلی

عملیات پشتیبان گیری (کد ۶۴۱)

خواندن مطلب بعدی ←

تنظیمات چاپ نسخه (کد ۶۸۲)

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *