قفل سخت افزاری

سخت افزار و شبکه - ایمن افزار

قفل سخت افزاری که برای حفظ امنیت نرم افزار شارپ استفاده می شود از نوع USB بوده و شبیه به یک فلش مموری می باشد . بسیاری حتی آن را فلش می نامند و حتی تصور می کنند که اطلاعات داروخانه در آن ذخیره می شود . باید بگوییم که چنین نیست و هیچ اطلاعاتی از داروخانه در آن ذخیره نمی شود . این قفل تنها شامل مشخصات و کد هایی است که شرکت ایمن افزار شایگان برای داروخانه در نظر گرفته است و بر اساس آن کدها اجازه استفاده از نرم افزار ، خدمات پشتیبانی و بروزرسانی های بعدی به نرم افزار  داده می شود . بنابراین توجه داشته باشید که اطلاعات نسخ و فعالیتهای داروخانه تنها در کامپیوتر شما ذخیره می شود و هیچ اطلاعاتی در قفل سخت افزاری وجود ندارد.

نکته مهم :  یکبار دیگر تاکید می کنیم که همواره از اطلاعات خود ، فایل پشتیبان تهیه نمایید و به امید وجود اطلاعات در قفل سخت افزاری نباشید .

نکته مهم : قفل سخت افزاری ارائه شده تنها و تنها امکان اجرای برنامه برای همان مشتری را ارائه می کند . یعنی شما نمی توانید با قفل ست افزاری داروخانه دیگری ، نرم افزار خود را اجرا نمایید.

گاهی قفل سخت افزاری دچار مشکلاتی می شود که مهمترین آنها به شرح ذیل است

۱- نرم افزار خطای اتصال به قفل سخت افزاری را می دهد و اجرا نمی شود .

در این حالت نتیجه گیری اولیه ما این است که قفل به کامپیوتر متصل نیست . پس اگر واقعا متصل نیست آن را متصل نمایید .

ممکن است قفل به کامپیوتر متصل باشد ، اما کار نکند ،چند  مورد را باید بررسی کنید

قفل دارای چراغ ال ای دی بسیار کوچکی به رنگ قرمز می باشد . مطمئن شوید که چراغ روشن است .

اگر روشن نبود آن را خارج کرده و دوباره متصل نمایید . اگر ال ای دی روشن نشد یا قفل خراب شده است و یا اینکه پورت USB   دچار مشکل است . پس جای قفل را عوض کنید . اگر همچنان چراغ ال ای دی روشن نشد ، می توان نتیجه گرفت که قفل سخت افزاری دچار مشکل شده است ، در این صورت  با شرکت تماس بگیرید و درخواست قفل جدید نمایید .

اما اگر چراغ قفل روشن باشد و همچنان اتصال نرم افزار با قفل برقرار نمی شود ، باید موارد یگری را کنترل نمایید .

به بخش سرویس های ویندوز بروید .

برای این کار می توانید بر روی “This PC  ” و یا “My Computer “کلیک راست نمایید . گزینه “Manage” را انتخاب نمایید . از فرم باز شده وارد بخش سرویس ها بشوید .

در میان این سرویس ها باید سرویسی  به نام SCT و یا TinyService وجود داشته باشد . اگر هیچ یک وجود نداشتند ، باید قفل سخت افزاری را مجددا نصب نمایید (برای اینکار به سی دی برنامه نیاز خواهید داشت و یا اینکه می توانید از لینک زیر دریافت نمایید ) .اما اگر وجود داشته باشند ، ممکن است به حالت Stop  درآمده باشند . پس می توانید روی آن کلیک راست کرده و Restart کنید . در این شرایط باید مشکل حل شده باشد .

دریافت فایل نصب سرویس قفل

توضیح: پس از دریافت فایل آن را از حالت فشرده خارج کنید، دو فایل را مشاهده می کنید، هر دو آنها را در پوشه نرم افزار کپی کرده و سپس فایل ServiceInstaller5157.exe را اجرا نمایید.

اگر باز هم مشکل در اتصال به قفل سخت افزاری باقی بود فایروال را هم چک کنید ، در برخی مواقع فعال بودن فایل روال باعث اختلال در کار قفل می شود .

فعال بودن آنتی ویروس هم در برخی مواقع باعث بروز چنین مشکلی می شود .  پس این مورد را هم بررسی کنید .

با انجام همه موارد فوق ، دیگر نباید مشکلی در زمینه قفل سخت افزاری داشته باشید . اما اگر همچنان مشکلی وجود داشت ، حتما با بخش پشتیبانی شرکت تماس بگیرید .

0 Reviews

helpdu

→ خواندن مطلب قبلی

کامپیوترهای بدون کیس

خواندن مطلب بعدی ←

ملزومات و مواد مصرفی

یک مورد نظر

  • سلام
    بعداز نصب درایور قفل سخت افزاری طبق دستور شرکت لازم است که قفل ریجستری شود یا نه.
    ممنون.
    قفل شرکت شماapp config. exe دارد توضیح بفرمایید.

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *