حق فنی (تعرفه خدمات دارویی)

ایمن افزار

گزارش صندوق  (کد ۵۴۱۱ )

۴- حق فنی (تعرفه خدمات دارویی)

در دو حالت فروش با نسخه و فروش OTC حق فنی (تعرفه خدمات دارویی )  توسط داروخانه دریافت می شود .

فرم ۱۵۴۱ بخشی است که در آن حق فنی فروش با نسخه را تعیین می کنیم . حتما به کد ملی حق فنی توجه نمایید تا اشتباهی در این زمینه رخ ندهد . اگر داروخانه شما شبانه روزی می باشد ،  حتما تنظظیمات را در تب “ایام تعطیل ” بررسی کنید.

فرم ۱۵۴۱ – حق فنی فروش با نسخه

نرم افزار شارپ - ایمن افزار

فرم ۱۵۴۲  – حق قنی فروش عادی (OTC)

نرم افزار شارپ - ایمن افزار


چند نکته مهم :

شرایط خاص در محاسبه حق فنی

– اگر در فرم اطلاعات کالا (کد ۱۱۱) فیلد قیمت OTC کالا خالی باشد از فرمولهای جداول فوق استفاده خواهد شد اما اگر  قیمت  در فیلد قیمت OTC ( درفرم  مشخصات کالا) درج شده باشد ، حق فنی محاسبه نخواهد شد.و قیمت درج شده مبنای محاسبات خواهد بود .

 برای کلیه ساعات شبانه روز می بایست مبلغی در این قسمت تعریف شود ، در غیر این صورت اگر سندی در این بازه ثبت شود ، حق فنی صفر منظور می گردد که می تواند باعث ضرر مالی برای داروخانه باشد .

 جهت جلوگیری از بروز خطاهای کاربری، امکان اصلاح حق فنی محدود می باشد و در صورت نیاز به اصلاح کامل باید حق فنی را انتخاب و حذف نمود و مجددا با استفاده از دکمه افزودن، اطلاعات جدید را ثبت نمود.

– تعیین مبالغ اتوماسیون و تایید اینترنتی – فرم ۱۵۴۳

همانطور که می دانیم در برخی مقاطع زمانی بخش نامه هایی مربوط به دریافت حق خدمات خاص مثل اتوماسیون و تایید اینترنتی صادر شده اند و البته بعضا مسکوت مانده اند . اگر در زمان استفاده شما از نرم افزار اجازه دریافت چنین مبالغی از مشتری وجود داشت می توانید تنظیمات آن را در این بخش انجام دهید.

تعیین مبالغ بر اساس مبلغ ثابت

نرم افزار شارپ - ایمن افزار

تعیین مبالغ بر اساس میزان مبلغ فاکتور

نرم افزار شارپ - ایمن افزار


تصحیح قیمت فروش در صندوق

همانطور که می دانیم پول خرد یکی از مشکلات اساسی در فروشگاهها و خصوصا داروخانه ها می باشد و معمولا مشتری یا فروشنده  پول خرد کافی در اختیار ندارند . از طرف دیگر معمولا نسخ، ارقام خرد دارند . برای  حل این مشکل دو نوع راهکار در نظر گرفته شده است .

– گرد کردن به سمت بالا یا پایین ارقام و رند شدن مبلغ نسخه

– فروش اقلام ارزان قیمت مانند چسب زخم

برای انتخاب هر یک از این حالتها باید از فرم ۱۵۵ –: تصحیح قیمت فروش در صندوق”  استفاده کنیم.

نرم افزار شارپ - ایمن افزار

در این حالت رند شدن نسخه ملاک عمل نیست و در مقابل چسب زخم ارائه می شود ، البته در صورتیکه بخواهیم مبلغ به سمت بالا رند شود . اما اگر تیک گزینه دوم یعنی ” اضافات و کسورات تغییر کند ” را فعال کنیم در آن صورت مبلغ فروش بر اساس شرایط تعریف شده به سمت بالا یا پایین رند می شود .

توجه داشته باشید که ممکن است استفاده از این روش مورد اعتراض برخی مشتریان قرار بگیرد . اما در برخی مواقع واقعا چاره ای جز این نیست . به هر حال شما به عنوان مدیر داروخانه باید در این خصوص تصمیم بگیرید .

0 Reviews

helpdu

→ خواندن مطلب قبلی

لیست پزشکان

خواندن مطلب بعدی ←

انبارها

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *