بیمه مکمل (کد ۱۲۱۲)

وبلاگ - ایمن افزار

در این پنجره در بخش دوم کلیه بیمه های مکمل و همچنین انواع نسخ مربوط به آن نوع بیمه تکمیلی را با همه جزئیات تعریف می کنیم.

نرم افزار شارپ - ایمن افزار

حال جزئیات مربوط به سازمانها و نسخ را توضیح می دهیم.

با انتخاب این کد پنجره های سازمانهای طرف قرار داد مشاهده می گردد که شامل نیم صفحه بالا انواع سازمان و نیم صفحه پائین انواع نسخه مربوط به هر سازمان می باشد. در نیم صفحه بالا می توان برای افزودن سازمان ، (کلید F2) یا اصلاح مشخصات سازمان (کلید F3 ) ویا حذف مشخصات سازمان (کلید F4 )اقدام نمود .همچنین با استفاده از فضای قابل تایپ در گوشه سمت چپ بالای این پنجره با عنوان فیلتر(کلید F8) می توان با استفاده از نام سازمان مورد نظر، آن را در لیست موجود جستجو کرد.


۱- تعریف سازمانهای طرف قرارداد

شارپ - ایمن افزار

سازمان بیمه گر: نام سازمان بیمه گر که از نیم صفحه بالای پنجره قبلی انتخاب شده است را نمایش می دهد.

نشانه سازمان : سازمانها برای خروجی چاپی انواع بیمه های خود دارای بخشنامه ها و علائم خاصی هستند که علامت مربوط مثلاً ( X یا * یا –) در صورت نیاز در این قسمت درج می گردد.

کد ایمن افزار: این کد جهت به روزرسانی صحیح اطلاعات قیمت و تعهد داروهای انواع نسخه هر سازمان می باشد که چنانچه بخواهید این اطلاعات را به صورت دقیق از سایت شرکت به روزرسانی نمائید ،لازم است کد مربوطه دقیقاً همان کدی باشد که شرکت ارائه داده است

 نداشتن این کد به معنای عدم بروزرسانی این نوع نسخه از طریق پنجره ۱۷۱۱ می باشد

چنانچه بیمه جدیدی را تعریف نمائید (مثلاٌ بیمه خاص با سازمان صنایع و شهرستان x) نیازی به تعریف این کد نبوده و کاربر داروخانه می بایستی اطلاعات قیمت و تعهد کالای مربوط به این بیمه را شخصاً وارد و اصلاح نمائید. ولی اگر این بیمه قبلاً بر روی سایت توسط شرکت ایمن افزار تعریف شده باشد با کسب اطلاع (از این کد) می توانید به صورت اتوماتیک قیمتها و تعهدات داروهای سازمان و مربوطه رادریافت نمائید.

شرح نسخه: در شرح نسخه بهتراست ترکیبی از نوع نسخه و نام سازمان را ثبت نمائیم. مثلاً عمومی تامین اجتماعی، تخصصی، کارمندی، مامایی، نیروهای مسلح

نوع نسخه: سطح پزشکی که نسخه را صادر نموده و نتیجه آن شرایط بیمه ای متفاوتی خواهد بود مانند (عمومی، تخصصی، فوق تخصصی، دندانپزشک، مامایی و ….)

ردیف: با انتخاب عدد در این قسمت اولویت نمایش این نوع نسخه در صفحه فروش با نسخه (۴۱۱) را تعیین میکنیم.در قسمت چپ می توان تصویر SCAN شده نمونه ای از برگه دفترچه سازمان مربوطه را اضافه یا حذف نمود که میتواند باعث تمرکز و دقت بیشتر کاربر هنگام نسخه پیچی شده و از اشتباهات کاریری جلوگیری نماید.


پارامترهای اطلاعات بیمه:

در پائین صفحه اطلاعات نوع نسخه می توان قوانین مربوط به بیمه ها راتعریف نمود.

کد مخصوص طرح: این عدد معمولاً توسط سازمان بیمه گر اطلاع رسانی شده و می بایستی در این قسمت ثبت گردد، البته در بعضی از سازمانها این عدد مهم نبوده لذا عدد صفر را ثبت می کنیم.

درصد سهم بیمار: مقدار درصد سهم بیمار، که بیمار از مبلغ کل پرداخت می نماید ، توسط سازمان بیمه گر مشخص می شود مثلاً ۳۰ درصدکه باید عدد ۳۰ در این پارامتر درج گردد. مسلماً اگر سازمانی سهم پرداختی سازمان را ۷۰ درصد اعلام نماید با وارد کردن عدد ۳۰ درصد سهم بیمار، عملاً ۷۰ درصد توسط سازمان پرداخت می گردد.

درصد حق فنی بیمار: در فروش با نسخه معمولاً مبلغی بعنوان حق فنی علاوه بر مبلغ سهم بیمار به داروخانه پرداخت می گردد که این حق فنی در اغلب بیمه ها بطور کامل (۱۰۰ درصد) بعهده بیمار است و لیکن بعضی از سازمانهای بیمه گر پرداخت درصدی از حق فنی را متقبل می شود، که در این قسمت درصد مربوط ثبت می گردد.

مبلغ لیست جداگانه: چنانچه سازمانی نیاز به لیست جداگانه نسخی که مبلغ کل آنها، از عدد خاصی بالاتر می باشد،داشته باشد، می بایستی مبلغ مورد نظر را در این قسمت وارد کنیم. در غیر اینصورت با وارد کردن عدد صفر به معنی عدم نیاز به لیست جداگانه، عمل می کنیم.

مبلغ هشدار : بسیاری از سازمانهای بیمه گر تا سقف مبلغ مشخصی را بعنوان پذیرش نسخه متقبل شده و از یک مبلغ بالاتر، می بایستی تائیدیه سازمان یا عدم پذیرش سازمان را اخذ نمود، در این صورت برای هشدار به نسخه پیچ هنگام نسخه پیچی (کد ۴۱۱) با ورود این مبلغ به ریال (مثلاً ۱۵۰,۰۰۰) ریال چنانچه مبلغ کل نسخه بیش از ۱۵۰,۰۰۰ ریال گردد، به اپراتور مربوطه هشدارداده می شود.

در صورت عدم نیاز به هشدار و محدود نبودن سازمان مربوطه عدد”o ” صفر را ثبت نمائید.

پذیرش این نسخه بلا مانع است: جهت رویت نوع نسخه، در قسمت فروش با نسخه می بایستی این قسمت علامت تیکþ داشته باشد. جهت جلوگیری از مشاهده این نوع نسخه در قسمت ” فروش با نسخه” تیک را در این قسمت برداشته و تغییرات را ثبت نمائید.

 اگر نوع نسخه ای مد نظر نباشد، نیازی به حذف آن نبوده و می توان از این تیک استفاده کرد)

لیست بیمه ای: جهت ارائه لیست بیمه بصورت چاپی یا دیسکت (فایل) در انتهای هر دوره (ماه) می بایستی لیست بیمه را تعریف و بنا به در خواست سازمان بیمه گر می توان خروجی انواع نسخه عمومی، تخصصی و….. در یک لیست بیمه ارائه نمود لذا در این قسمت می بایستی خروجی لیست بیمه ای این نوع نسخه بیمه را که قبلاً در کد ۱۲۱۳ تعریف نموده ایم انتخاب کنیم.

گروه تعهد بیمه ای : جهت مدیریت و گزارشگیری و دسته بندی گروهی تعهدات کالاها یکی از انواع تعهد بیمه ای (عمومی، متخصص، فوق متخصص، دندانپزشک، مامایی، PHD ) انتخاب می گردد.

نحوه چاپ در برگه ها: جهت چاپ اطلاعات فروش برروی نسخه می توان یکی از حالات عدم چاپ، چاپ برگه دوم و یاچاپ هر دو برگه را انتخاب نمود. منظور از برگه اول برگه ای است که داروخانه موظف به تحویل آن به سازمان می باشد و برگه دوم نیز برگه ای است که در دفترچه بیمار، جهت حفظ سابقه باقی می ماند. در اصل هر نسخه دارای سه برگ است که یک برگ از آن نزد پزشک معالج جهت ارائه به سازمان است (ما این برگ را درنظر نمی گیریم) و بیمار هنگام مراجعه به داروخانه فقط دو برگ از یک نسخه را در دفترچه خود دارد. از آنجایی که برگه دوم نباید از دفترچه بیمار جدا شود و به همین علت چاپ گرفتن روی آن سخت و وقت گیر است، داروخانه ها تمایل چندانی به گرفتن چاپ روی آن ندارند)

تنظیمات چاپ نسخه : (کد ۶۸۳).برای نحوه چاپ پارامترهای فروش بر روی نسخه می توان از این قسمت فرمت های مختلف و یا فرمت پیش فرض (منتها الیه سمت چپ بالای صفحه تنظیمات چاپ نسخ) را تعریف و استفاده نمود. انتخاب “فرمت پیش فرض” به این معناست که فرمت های تعریفی توسط کاربر دراین نسخه استفاده نشده و فرمت از قبل تعریف شده در چاپ استفاده می گردد.(فرمت ها تقریبا غیرقابل استفاده است و در واقع یک نوع پیش بینی در سیستم است که اگر سازمانی، شکل فیزیکی دفترچه بیمه را عوض کرد، تا زمانی که دفترچه های قدیمی منسوخ نشده اند، نرم افزار قابلیت چاپ بر هر دو نوع دفترچه آن سازمان را داشته باشد)

شارپ - ایمن افزار

برای تعریف و استفاده یک فرمت پارامترهای زیر را باید تعریف نمود:

استفاده از چاپگر معمولی یا چاپگر سریع (مخصوص نسخه زنی) که البته نوع این چاپگر در تنظیمات کد ۶۸۱ قابل تعریف می باشد.

چنانچه از چاپگرهای معمولی (مثل سوزنی LQ300 یا لیرزی معمولی یا الیوتی درایور دار استفاده کنیم می بایستی با تعریف پهنای برگه (بر حسب mm میلی متر) و فاصله از راست برگه، و نوع فونت (قلم ) انتخاب گردد. اندازه فونت پس از انتخاب قلم قابل انتخاب می باشد.

چنانچه از چاپگرهای سریع و مخصوص نسخه زنی استفاده نمائیم می بایستی نحوه ورود نسخه به چاپگر (از بالا یا پائین)، کشیدن نسخه به درون پرینتر به اندازه چند خط و چاپ بر روی نسخه با فاصله از چپ به اندازه تعداد کاراکتر را تعریف نمائیم. در پائین تنظیمات چاپ مواردی که باید بر روی نسخه یا پشت نسخه چاپ شوند قابل انتخاب می باشند. با انتخاب دکمه” کپی از” می توان فرمت های تعریف شده برای انواع نسخه قبلی را به این حالت کپی و تغییرات لازم در این نوع نسخه استفاده نمود

این نوع چاپگرها فاقد تنوع فونت می باشند

کد تولید شده: منظور از کد تولید شده، شماره چاپ شده بر روی نسخ است ،که الزاماً با شماره سریال نسخ، یکی نیست و جهت مرتب سازی از روی لیست بیمه انتهای ماه می باشد که در کد ۴۱۱ توضیح کامل داده شده است.

۱۲۱۳-لیست بیمه ای: جهت تهیه لیست نسخه های ثبت شده در انتهای هر ماه برای هر سازمان بیمه گر لازم است که نتیجه خروجی انواع نسخه های عمومی، تخصصی و … یک سازمان بیمه گر در یک لیست چاپ شده و همچنین فایل مورد نیاز سازمان تهیه و به سازمان بیمه گر ارائه گردد.

0 Reviews

helpdu

→ خواندن مطلب قبلی

سازمانهای طرف قرارداد (کد ۱۲۱۱)

خواندن مطلب بعدی ←

لیست بیمه ای (کد ۱۲۱۳)

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *