نرم افزار نماد (تحت وب)

نرم افزار نماد - ایمن افزار

امروزه اینترنت تبدیل به مهمترین ابزار زندگی مدرن شده است و به جرات می توان گفت هر کسی که آشنایی با این سیستم نداشته و روش کار با آن را نداند بی سواد محسوب می شود . اما چرا چنین تعبیری به کار گرفته شده است ؟

مسلما همه ما با ارسال اطلاعات از جایی به جای دیگر،و از شخصی به شخص دیگر ، ارسال پیام، نامه، تصویر،نرم افزار، تبلیغات ، انجام امور اداری ، بانکی ، خرید و … سرو کار داریم. در این راستا می دانیم که  می توان به جای مراجعه حضوری به بانک، پول را از طریق اینترنت جابجا کرده ، قبوض مختلف آب و برق و گاز و تلفن را پرداخت نماییم ،  مرسوله پستی را رهگیری نماییم، درخواستی برای اداره یا سازمان ارسال کنیم و نتیجه کار را پیگیری نماییم ، از طریق اینترنت کالایی را خریداری نماییم . دهها مثال مشابه  دیگر را نیز می توان مطرح نمود .

اما در این میان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی جایگاه ویژه ای دارند که استفاده از این سیستم ها می تواند، تحولی عظیم ، در زمینه های مالی ، نیروی انسانی و سازمانی ایجاد نماید. از این رو شرکت ایمن افزار بر آن شد تا سیستم نماد تحت وب را طراحی و در اختیار مراکز آموزش عالی  که کاربر نرم افزار نماد محلی بودند قراردهد.

این سیستم دارای چند بخش اساسی است:

 ۱- سایت اصلی

 ۲- بخش دانشجویی

 ۳- بخش اساتید

 ۴-بخش مدیریت


۱-سایت اصلی

در واقع همان صفحاتی است که اطلاعات کلی و عمومی ، دانشگاه را ارائه می نماید که دانشگاه می تواند، یا  از طرح های پیشنهادی شرکت استفاده کرده و یا به طراحی سیستم مستقل اقدام نماید.

سایت اصلی  پیش فرض شامل بخشهای مختلفی مانند :ورود اعضا، بخشنامه ها ، قوانین آموزشی ، تماس با ما، گالری تصاویر ، اخبار ، اطلاعیه ها و … می باشد.

نرم افزار نماد - ایمن افزار

در حالتی دیگر پورتال مخصوص مراکز آموزش عالی ارائه می گردد که پیشنهاد می شود به دلیل امکانات بیشتر و مدیریت ساده تر از این حالت استفاده شود.


۲- بخش دانشجویی

نرم افزار نماد - ایمن افزار

در بخش دانشجویی، هر دانشجو با نام کاربری و کلمه عبور منحصر بفرد وارد سیستم شده و می تواند اطلاعات مربوط به خود را مشاهده نماید .

مدیر سیستم می تواند اخبار و اطلاعیه هایی را بر اساس رشته و مقطع و کلاس و … در اختیار دانشجو قرار دهد که این اخبار به صورت اختصاصی و در این صفحه در اختیار قرار می گیرد.

در این بخش امکانات متنوعی در اختیار دانشجو قرار می گیرد که تصاویر زیر نشان دهنده عناوین این امکانات می باشند .

نرم افزار نماد - ایمن افزار

نرم افزار نماد - ایمن افزار

نرم افزار نماد - ایمن افزار

نرم افزار نماد - ایمن افزار

در این سیستم امکانات گوناگونی در اختیار دانشجو قرار می گیرد که شاید بتوان مهمترین آنها را انتخاب واحد ، حذف و اضافه ، پرداخت اینترنتی شهریه ، مشاهده کارنامه تفضیلی  را نام برد .


۳- بخش اساتید

اساتید نیز می توانند از امکانات گوناگون سایت استفاده نمایند

مشاهده برنامه هفتگی ، لیست کلاسها ، ثبت نمرات موقت ، تقویم آموزشی و … از این امکانات می باشند.

نرم افزار نماد - ایمن افزار


۴- بخش مدیریت

مدیر سایت با توجه به سیاستهای دانشگاه می تواند تنظیمات اصلی و مهمی نظیر تعیین زمان انتخاب واحد ، توقف انتخاب واحد ، زمانبندی حذف و اضافه ، نحوه پرداخت بدهی دانشجویان ، نحوه صدور گواهی ها ، اخبار و اطلاعیه ها و بررسی گزارش های مختلف سایت را انجام دهد.

نرم افزار نماد - ایمن افزار


مزایای استفاده از نماد تحت وب:

  1. عدم نیاز به حضور دانشجو در زمان انتخاب واحد و حذف و اضافه در محل دانشگاه و صرفه جویی در وقت و هزینه های دانشجو
  2. عدم نیاز به حضور دانشجو جهت ثبت فیش واریزی در محل دانشگاه و صرفه جویی در وقت و هزینه های دانشجو
  3. صرفه جویی در تعداد پرسنل مرتبط با دانشجویان و استفاده بهتر از این پرسنل
  4. کاهش هزینه های کلی دانشجویان و دانشگاه به دلیل استفاده از این امکانات
  5. افزایش سرعت عمل و دقت امور مربوط به دانشگاه
  6. و دهها مورد دیگر که می توان به عنوان مزایای استفاده از این سیستم نام برد.

0 Reviews

helpdu

→ خواندن مطلب قبلی

نرم افزار نماد (مدیر)

خواندن مطلب بعدی ←

آموزش سریع تصویری نماد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *