حق فنی فروش با نسخه (کد ۱۵۴۱)

وبلاگ - ایمن افزار

نرم افزار شارپ - ایمن افزار

در داروخانه ها با توجه به مصوبه مراجع مربوطه، خریدار دارو علاوه بر پرداخت مبلغ کالا باید  مبلغی را به عنوان حق فنی(فرانشیز) به داروخانه پرداخت نماید که این حق فنی به عوامل زیر وابسته است:

ایام تعطیل و غیر تعطیل (منوی ۱۸۲)،ساعت کار روز یا شب(درستی تاریخ و ساعت کامپیوتر سرورSERVER)، حق فنی فروش با نسخه (پنجره ۱۵۴۱) ، حق فنی فروش بدون نسخه (OTC ) (پنجره ۱۵۴۲) ،مبلغ نسخه،سهم سازمان در تقبل قسمتی از حق فنی(به کد ملی حق فنی مورد تقبل سازمان و همچنین به محدودیت تعریف شده برای آن کد ملی در پنجره ۱۱۳ توجه شود)، وضعیت تعلق حق فنی به کالا (پنجره ۱۱۱)، وجود یا عدم وجود قیمت OTC در پنجره ۴۱۲ برای هر کالا (از پنجره ۱۱۱ قابل تعریف است و همچنین F5 روی کالا)

شارپ - ایمن افزار

۱- ایام تعطیل و غیر تعطیل

حق فنی در ایام تعطیل با ایام عادی در داروخانه های شبانه روزی متفاوت می باشد لذا لازم است روزهای تعطیل تقویم سال جاری در نرم افزار تعیین و علامت گذاری گردد تا سیستم به طور اتوماتیک محاسبات ایام تعطیل را مد نظر قرار دهد. برای تعریف ایام تعطیل از کد ۱۸۲ (تقویم فارسی ) استفاده کرده و با انتخاب هر ماه که ایام هفته و روزهای هر ماه سال را مشخص می کند. می توان بر روی روز مورد نظر رفته و با کلیک راست و انتخاب کلمه تعطیل روزهای تعطیل رسمی را در سیستم تعریف نمود ( روزهای جمعه بصورت پیش فرض تعطیل تعریف شده اند).در صورتی که روز تعطیل تقویم را اشتباه تعریف کرده باشیم با همین روش بر روی روز مورد نظر در تقویم رفته و با کلیک سمت راست و انتخاب کلمه غیر تعطیل، به حالت غیر تعطیل بر می گردانیم.

۲- تعیین ساعات کار روز و شب داروخانه

با انتخاب منوی حق فنی (کد ۱۵۴) با دو زیر منوی حق فنی فروش با نسخه (۱۵۴۱) و حق فنی فروش عادی (بدون نسخه – کد ۱۵۴۲) مواجه می شویم . با انتخاب  هر کدام از منوها وارد پنجره ای می شویم که شامل دو بخش اصلی ایام تعطیل و ایام غیر تعطیل می باشد . یکی از آنها را انتخاب  کرده و با ابزار افزودن ، اصلاح ویا حذف نسبت به تعریف حق فنی در ردیف های پنجره به شرح ذیل عمل می کنیم :

با انتخاب کلمه افزودن (+) insert پنجره حق فنی باز شده و  پارامترهای زیر را می توان تعیین نمود:

-مبلغ —- تا مبلغ (بر حسب ریال)

-از زمان —– تا زمان

-نوع محاسبه حق فنی (عدد ثابت یا درصدی از مبلغ نسخه ) چنانچه حق فنی عدد ثابت باشد در فیلد حق فنی مقدار را  وارد کرده   و در صورتیکه به صورت درصدی باشد گزینه ”  محاسبه در صدی” را تیک زده و در فیلد حق فنی درصد حق فنی (عدد بین ۱ تا ۹۹ )را وارد میکنیم.

-کد ملی حق فنی که این کد توسط سازمانهای بیمه گر مشخص شده و در بعضی از سازمانها می بایستی این کد درخروجی دیسکت ارائه به سازمانها وجود داشته باشد

محاسبه حق فنی از جدول تعریف شده در این بخش تبعیت می کند.

اگر در فرم اطلاعات کالا (کد ۱۱۱) فیلد قیمت OTC ، فیلد قیمت OTC کالا خالی باشد از فرمولهای جداول فوق و در غیر اینصورت با ثبت قیمت  در فیلد قیمت OTC ( درفرم  مشخصات کالا) حق فنی محاسبه نخواهد شد.

 برای کلیه ساعات شبانه روز می بایست مبلغی در این قسمت تعریف شود ، در غیر این صورت اگر سندی در این بازه ثبت شود ، حق فنی صفر منظور می گردد که می تواند باعث ضرر مالی برای داروخانه باشد .

 جهت جلوگیری از بروز خطاهای کاربری، امکان اصلاح حق فنی محدود می باشد و در صورت نیاز به اصلاح کامل باید حق فنی را انتخاب و حذف نمود و مجددا با استفاده از دکمه افزودن، اطلاعات جدید را ثبت نمود.

0 Reviews

helpdu

→ خواندن مطلب قبلی

انواع پزشکان (کد ۱۴۱)

خواندن مطلب بعدی ←

حق اتوماسیون و تایید اینترنت (کد ۱۵۴۳)

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *