بروزرسانی قیمتها و تعهدات بیمه

خدمات و پشتیبانی - ایمن افزار

در بخش های مختلف سامانه راهنمای نرم افزار به دفعات در مورد بروز رسانی قیمتها و تعهدات بیمه ای اشاره شده و توضیحات کاملی ارائه شده است . اما شاید توضیحات دیگری لازم باشد که در اینجا به آن می پردازیم .

بیمه های اصلی کشور ، یعنی تامین اجتماعی ، نیروهای مسلح و کارمندی ، سایت اطلاع رسانی  و روند مشخصی دارند که می توان این اطلاعات را دریافت و مورد استفاده قرار داد . اما مشکل اینجاست که هر کدام از اینها از استانداردهای خاص خود پیروی می کنند و نمی توان همه آنها را در یک قالب گنجاند . بنابراین اطلاعات از سایت آنها دریافت شده و در قالب یک استاندارد مرتب می شود در نهایت شما می توانید با یک کلیک ساده بروزرسانی قیمتها و تعهدات بیمه ای را به انجام رسانید .

علاوه بر بیمه های اصلی بیمه های دیگری نیز بروزرسانی می شوند مثل شهرداری تهران . اما مشکل در اینجاست که بیمه های دیگر نظیر بانکها و ارگانهای دیگر ، روند اطلاع رسانی مدون و دقیقی ندارند و برای اطلاع رسانی نامه و بخشنامه ارسال می کنند که تقریبا استفده از این اطلاعات را نا ممکن  کرده است . اما از سوی دیگر باید توجه داشت که این بیمه ها اکثرا مشابه با بیمه های دیگر عمل می کنند و در صورتیکه شما با آنها قرارداد داشته باشید می توانید تعیین کنید که با بروزرسانی بیمه های اصلی ، آنها نیز مشابه همان بیمه بروزرسانی شوند .

به هر حال ذکر این نکته ضروری بود که چرا شرکت اقدام به بروزرسانی قیمتهای همه سازمانهای بیمه گر نمی کند و کوتاهترین پاسخ نوع روند کاری این سازمانها در اطلاع رسانی می باشد .

اما سوالی که همواره از ما پرسیده می شود این است که چرا همزمان با بروزسانی قیمتها و تعهدات بیمه ای ، قیمتهای فروش بروز نمی شود ؟

دوستان ! باید توجه داشته باشید که بر اساس قانون ، قیمت فروش کالا بر اساس  قیمت خرید تعیین می شود . مثال می زنم

 کالای X  را هفته پیش به قیمت ۱۰۰۰ خریده اید و ۱۲۰۰می فروشید و تا این لحظه ۵۰۰ عدد موجودی دارید

امروز همان کالا را به قیمت ۱۵۰۰خرید می کنید و قیمت فروش را ۱۸۰۰ تعیین می کنید .

طبق قانون تا زمانی که همه موجودی ۵۰۰ عدد خرید اولی تمام نشده باشد ، شما موظف به فروش به قیمت ۱۲۰۰ هستید و بعد از آن و زمانیکه شروع به فروختن کالا از موجودی خرید دوم کردید می توانید به قیمت ۱۸۰۰بفروشید .

بارها و بارها خاطره هایی از مدیران داروخانه ها شنیده ایم که سازمانهای بازرسی بر اساس شکایت مشتریان مراجعه و حتی داروخانه ها را به خاطر نقض این مورد جریمه کرده اند . حتی به خاطر دارم از یکی از داروخانه های بزرگ دولتی شکایتی شده بود که گرانفروشی کرده اند . مدیر داروخانه با بررسی اسناد خرید متوجه شده بود که خرید اول گرانتر از خرید دوم بوده است و ایشان طبق قانون درست عمل کرده . در نهایت  اثبات شد که  اتهام گرانفروشی کاملا بی پایه و اساس بوده و داروخانه هیچ تخلفی را مرتکب نشده است .

نکته دیگر آن است که عموما شرکتهای پخش از سیستم های نرم افزاری اختصاصی خود استفاده می کنند که امکان به اشتراک گذاری داده ها را ندارد .

از این رو امکان بروز رسانی قیمتهای فروش، قطعا با شرایط فعلی میسر نخواهد بود و اگر دیگران نیز چنین ادعایی داشتند باید مواظب باشید که مشکلی بوجود نیاید .

البته ما به دنبال روشهایی قانونی و منطقی برای این کار هستیم ، و به محض مشخص شدن بستر مناسب اجرا خواهیم نمود .

نکته : بروزرسانی قیمتها و تعهدات بیمه ای تنها در اختیار مشتریانی قرار می گیرد که دارای قرارداد فعال در این زمینه باشند . یعنی مشتریانی که قبلا نرم افزار را تهیه کرده و قرارداد آنها به اتمام رسیده باشد امکان دریافت بروزرسانی ها را نخواهند داشت و برای اینکار باید اقدام به تمدید قرارداد پشتیبانی نمایند.

0 Reviews

helpdu

→ خواندن مطلب قبلی

تمدید قرارداد پشتیبانی

خواندن مطلب بعدی ←

بروزرسانی نرم افزار

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *